Arkivet har til formål, via indsamling af historiske dokumenter, tegninger, fotografier film, lydbånd, bøger m.m. der har relation til virksomheden, at kunne belyse firmaets historie i perioden 1901 til 2002 så fuldkomment som muligt.
Fra arkivets start i 1997 og frem til 2024, er der registreret 7400 dokumentsamlinger, 1800 billeder fordelt som enkeltbilleder og billedserier, 283 bøger m.m. Det registrerede er fordelt på 3 arkiver i 1500 arkivæsker.
Der er, for museet, registreret 340 genstande.
Arkivet modtager fortsat gerne materiale fra personer som ligger inde med dokumenter og/eller genstande med relation til firmaet.
Ønsker man ikke at aflevere originalen, men en kopi, er vi gerne behjælpelig med kopieringen. Materialet kan afleveres på kontoret Danmarksgade 16 Vojens mandag og tirsdag formiddag mellem kl. 09.00 til 12.00 eller ved at aftale tid med arkivleder Poul Madsen på tlf. 29 60 07 76. Vi sikrer selvfølgeligt at personfølsomme dokumenter ikke forevises for andre personer.
Arbejdet med arkivering.
Hver tirsdag formiddag arbejdes der med registrering og arkivering af det materiale der indleveres. Der registreres i et IT-system der hedder ARKIBAS 5, og som ejes af SLA (Sammenslutningen af Lokalhistoriske foreninger i Danmark). Alt hvad vi registrerer kan derfor ses på internettet på Arkiv.dk, dog bestemmer vi hvad der kan ses på internettet, af det vi registrerer.
Åbningstider.
Har man et ønske om at se nogle dokumenter, billeder eller lign. på vort arkiv er det muligt. På vores læsestue kan man, ved at henvende sig tirsdag mellem kl. 09.00 og 12.00. Vi gør dog opmærksom på at vi overholder arkivloven og overholder persondataloven, hvorfor der kan være dokumenter der ikke kan forevises.
Har du spørgsmål
Kontakt os på mail og telefon
© All Copyrights 2024 - Brødrene Grams Historiske Arkiv og Museum